Lord Hain and law firm in Philip Green case deny acting 'improperly' after it's revealed they work together

Legal firm rejects allegations of providing information to Lord Hain in Philip Green scandal

Friday, October 26, 2018

The legal firm that represented the The Telegraph in the Sir Philip Green injunction case has denied Lord Peter Hain had knowlege of the case, after it was revealed Hain works as an adviser to them.

Lord Hain, who named Green as the businessman involved in the UK’s #MeToo scandal, is listed as an adviser to the Telegraph's lawyers Gordon Dadds on their website.

Gordon Dadds told Legal Cheek:  “Peter Hain is a self-employed consultant who provides occasional advice to the firm relating principally to African affairs.

“Any suggestion that Gordon Dadds LLP has in any way acted improperly is entirely false. Peter Hain did not obtain any information from Gordon Dadds regarding this case.

“He has no involvement in the advice that we provide to The Telegraph newspaper, and he had no knowledge of any sensitive information regarding this case.”

 

'They were completely unaware of my intentions' 

Lord Hain’s Register of Interest on the Parliament website describes him as a “Global and Governmental Adviser” for Gordon Dadds LLP.

He released a statement on Friday after his connection to the legal firm was revealed.

He said: “I took the decision to name Sir Philip Green in my personal capacity as an independent member of the House Of Lords.

“I categorically state that I was completely unaware Gordon Dadds were advising the Telegraph regarding this case.

“Gordon Dadds, a highly respected and reputable international law firm, played absolutely no part whatsoever in either the sourcing of my information or my independent decision to name Sir Philip.

“They were completely unaware of my intentions until after I spoke in the House of Lords.”

Lord Hain used his parliamentary privilege on Thursday to reveal the Topshop owner’s name as the “leading businessman” who won an injunction against The Telegraph, preventing them from publishing a story containing allegations of “sexual harassment and racial abuse”.

He told the House of Lords felt he had a “duty” to reveal Green's name and that it was “in the public interest”.

Green has said he “categorically and wholly denies these allegations”.  

Comments